Wat doet de stichting

DSC 0659-daniDe "Stichting Dani" zamelt geld in voor kinderen die in Nederland "uitbehandeld" zijn maar die met de beste technieken wel in een ander land geopereerd zouden kunnen worden. Zo is het Moorfields eye hospital in Engeland erg ver met het terugplaatsen van stamcellen om op deze manier het beschadigde oog/netvlies weer te herstellen. Het onderzoek is nog in zijn test fase en wordt op dit moment alleen getest op volwassen testpersonen maar zodra deze proefpersonen de test hebben doorstaan zal deze toepassing ook bij kinderen worden gedaan. En in Amerika is prof. Dr. Terese s'werelds beste netvlieschirurg en voert hij operaties uit om via plasmen enzymen die uit bloed van de moeder worden gemaakt en teruggeplaatst worden in het zieke oogje om op deze manier de bloedvaten beter te laten stromen. Omdat de zorgverzekeraars alleen de operaties binnen Nederland vergoeden wil de "Stichting Dani" het financieel mogelijk maken om deze kinderen in het buitenland te laten opereren. Het idee is ontstaan nadat we Dani in Amerika hebben laten opereren en zelf hebben ondervonden wat zo,n operatie kost. Een gemiddelde operatie daar kost zo,n 15000 Dollar per oogje, U begrijpt dat hier veel geld voor nodig is om zo,n operatie te realiseren.

Het inzamelen van het geld doen wij via bedrijven, sponsorloop, colecteren, en het organiseren van evenementen. Verder is de stichting verbonden aan VISIO het koninklijke expertise centrum voor blinden en slechtziende mensen en zullen we vanuit de stichting ook eens per zoveel tijd de blinde kinderen van VISIO een onvergetelijke dag bezorgen. Wij doen dit me extra veel begeleiding en zullen ervoor zorgen dat de kinderen in bijvoorbeeld de dierentuin mee mogen om te dieren aan te raken en te ruiken. Want daar waar onze wereld zo groot is, is de wereld als je niet of nauwelijks kunt zien maar erg klein.

We hopen op deze manier een ieder hier bewuster van te maken.