Wie is Dani

mike-daniDani is een vrolijk jongetje wat is geboren met een zeldzame zeer ernstige oogziekte. De artsen in Nederland noemden het FEVR

Maar de artsen in Amerika zijn er van overtuigd dat de ziekte van Dani een nieuwe ontwikkelde oogziekte is waarvan de uitkomst nog onbekend is.

Bij deze ziekte is het netvlies (de achterkant van het oog) ernstig beschadigd (geperforeerd) en laat het door onbekende oorzaak steeds los omdat het netvlies zich niet hecht. Dani is vanaf zijn tweede jaar (toen is de ziekte ontdekt) tot nu toe al 24 keer geopereerd aan zijn oogjes. Het linker oogje is volledig blind en in het rechter oogje heeft hij nog een restvisus van een paar procent, waardoor hij zeer slechtziend is.

Dani zit een ochtend per week op de peuterdagrevalidatie van Visio het koninklijke expertisecentrum voor blinden en slechtzienden.

Tussen de zware operaties en het herstel daarvan gaat Dani hierheen om te leren omgaan met zijn beperking.

Ons leven staat sinds de dag dat bekend werd dat Dani zo ziek is in het teken van artsen en ziekenhuisopname's.

Iedere dinsdag wordt hij onderzocht in het oogziekenhuis in Rotterdam.

Ondanks de vele operaties en tegenslagen blijft Dani een vrolijk jongetje en wij zijn dan ook ontzettend trots op onze kleine held.

De stichting Dani is opgericht door de vader en moeder van Dani.

Het geld wat wordt ingezameld en gestort via de verschillende donaties zal gaan naar kinderen met een oogziekte, die bijvoorbeeld in Nederland niet (meer) geopereerd kunnen worden maar in het buitenland eventueel wel. Zo zijn er artsen in Amerika of Engeland die nieuwe technieken toepassen bij netvliesafwijkingen. Deze operaties kosten echter ontzettend veel geld en worden niet door de zorgverzekeraars vergoed.

Een gemiddelde oogoperatie in Amerika kost zo,n 14000, dollar per oogje. Wij willen door middel van de stichting kinderen helpen waarvan de ouders zelf deze kosten niet kunnen betalen, om zo toch deze kinderen te kunnen laten opereren.

Verder zal er een deel van de opbrengst gaan naar kinderen met een oogziekte om ze tussen de operaties en ziekenhuisbezoeken door een onvergetelijke dag te bezorgen zodat ze even weer onbezorgd kind kunnen zijn.